fbpx

Wat is de relevantiescore en waarom is die belangrijk

Je zichtbaarheid vergroten op Facebook kan je o.a. realiseren door middel van adverteren. Facebook geeft een cijfer aan jouw advertentie, dit heet de relevantiescore.

Wat relevantiescore nu precies is, waar je dit vindt én waarom het belangrijk is, leg ik je graag uit in onderstaande video:

Vond je dit een waardevolle tip? Gebruik dan de deelknoppen om deze tip te delen met jouw netwerk.

Wil jij meer weten hoe je stap voor stap aan de slag kan met adverteren op Facebook? Volg dan mijn ONLINE training Monsterlijk Goed Adverteren, meer informatie vind je hier.

Wil jij meer praktische tips om meer te halen uit jouw zakelijke Facebook pagina? Kom dan naar de Facebook Implementatie Training op woensdag 6 april a.s.  Meld je aan op https://maureenmulder.nl/FIT

8 reacties

  1. Hi Maureen,
    Hele goede tip, dank je wel 🙂
    Heb alleen een vraag daarover, ik heb een advertentie en die loopt, alleen in mijn balk zie ik geen relevantiescore.
    Is dat omdat ik mijn besteedbaar bedrag te laag heb staan? Of iets anders?

    1. Hi Liesbeth,

      Kijk je op advertentie-niveau? De relevantiescore is pas te zien als de advertentie 500 mensen heeft bereikt.

      Groetjes,

      Maureen

      1. Ik denk dat daar het probleem in zit… nog geen 500 mensen bereikt :/
        Bedankt Maureen voor het antwoord en de goede film 🙂

  2. Hallo Maureen,

    Is de relevantiescore bij een retargeting campagne erg belangrijk? Ik zie dat de relevantiescore bij mij bijv. een 5 was. Mijn normale campagnes (geen retargeting) scoren duidelijk hoger. Ik denk dat een retargeting campagne minder snel tot hoge relevantiescores leidt omdat mensen retargeting niet altijd leuk vinden.

    Stel dat ik met een relevantiescore van een 5 met mijn retargeting campagne toch gewoon voor een goede prijs conversies behaal, dan is het toch niet erg dat de relevantiescore een 5 is?

  3. Hi Jos,

    Testen van advertentiecampagnes (ook retargeting campagnes) is echt een must. Maak geen aannames. De relevantiescore is belangrijk om in de gaten te houden. Uiteindelijk bepaal jij als adverteerder zelf wat jij ermee doet.

    Hartelijke groet,

    Maureen

    1. Hi Maureen,

      Ik snap dat je campagnes test, alleen mijn vraag was meer of het erg is om een relevantiescore van een 5 te behalen met een retargetingcampagne als ik daarmee goede conversies haal. De conversie die ik behaal is geen aanname.

      Dus is het toch geen reden om deze campagne te stoppen?

      En is het in algemene zin normaal om met een retargeting campagne wat lagere relevantiescores te behalen?

      Hartelijke groet,

      Jos

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Delen