fbpx

Nieuwe advertentiemogelijkheid voor lokale bedrijven

Facebook blijft zich ontwikkelen. Sinds een paar dagen heb ik deze nieuwe functionaliteit in mijn advertentiebeheer: ”Lokale Bekendheid”. Ik ben ervan overtuigd dat deze enorm veel mogelijkheden biedt voor lokale ondernemers. Bekijk gauw de video hieronder!

In bovenstaande video heb ik ook enkele concrete tips en ideeën gegeven over hoe jij dit nieuwe advertentieformat in kan zetten in jouw marketing. Ik ben enorm benieuwd wat jij met deze tip(s) gaat doen. Wil jij dit delen in het reactieveld hieronder?

PS. Binnenkort verschijnt mijn online training over adverteren met Facebook. Like mijn facebookpagina voor de laatste updates.
PS2: Klik hier om kans te maken op mijn online training over adverteren met Facebook.

4 reacties

  1. Hallo Maureen,

    Bedankt voor je video. Het is zeker interessant om lokaal te kunnen ’targeten’. Eerder heb ik dit ook gedaan door plaatsnamen in te voeren. Vervolgens laat facebook ook een cirkel zien om de plaatsnaam heen: de straal. Deze straal kon ik als kleinste volgens mij 17 kilometer maken.

    De nieuwe functionaliteit die jij toelicht in je video maakt het dus mogelijk advertenties op een nog kleiner gebied te richten. Dat is toch het verschil?

    1. Hi Jos,

      Dat klopt!
      Je kon eerst ook een kleiner gebied targeten door bijvoorbeeld te werken met postcodegebieden. Maar nu kun je adverteren in een straal van 1 kilometer van de locatie, zonder gehannes met postcodes 🙂 Het is een stuk eenvoudiger geworden met deze mogelijkheid.

      Hartelijke groet,

      Maureen

  2. Hallo Maureen,

    Als ik een postcode intoets om lokaal te adverteren, geeft facebook aan dat hij het niet kan vinden. Dus niet alle postcodes zijn mogelijk?

    1. Hallo Jos,

      Als je kiest voor een advertentiecampagne met als doel lokale bekendheid (als in de video), dan werkt het inderdaad niet met postcodegebieden. Je kunt daar alleen een straatadres ingeven.

      Wil je juist wel gaan werken met postcodegebieden (alleen de cijfers, dus zonder letters), dan zou je een andere campagnedoel moeten kiezen. Bijvoorbeeld meer klikken naar de website.

      Hartelijke groet,

      Maureen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Delen