Vandaag beantwoord ik een vraag van Mieke. En Mieke vraagt: “Wat is het nut als jij je berichten van je zakelijke pagina ook zelf gaat liken privé? En heeft het effect als je dat gaat doen?
Deze vraag ga ik beantwoorden in onderstaande video.
Vond je dit een waardevol artikel? Wil je dit dan svp delen in jouw netwerk?
Wil jij meer praktische tips om meer te halen uit jouw zakelijke Facebook pagina? Kom dan naar de Facebook Implementatie Training. Meld je aan op https://maureenmulder.nl/FIT
8 reacties
Hoi Maureen,
Ik plaats dingen op mijn zakelijke pagina omdat ik die leuk vind, dus ik like ze meestal ook met mijn privéprofiel. Ik vind het leuk, dus dan like ik het. Is niet raar toch? Als ik iets niet leuk vind, zet ik het er ook niet op, haha! Ik blijf dus liken!
Hi Ingrid,
Helemaal prima. Doe vooral datgene waar jij je goed bij voelt 🙂
Groetjes,
Maureen
Maar waar is nu die mogelijkheid om te liken onder je eigen naam of als je zakelijke pagina in de Facebook app?
Hi Caroline,
Helaas is deze functie niet beschikbaar op mobiele apparaten.
Groetjes,
Maureen
Ik ben wel benieuwd naar je evaringen of het nut heeft? Aangezien ik het idee heb dat je meer berichten van een pagina gaat zien als je ze zelf liked helpt het liken van de pagina om bijvoorbeeld meer vertoningen buiten je netwerk te krijgen.
Hoe gaat Facebook om met afbeeldingen of berichten die populair zijn?
groeten,
Bert
Hi Bert,
Hoe meer interactie op een Facebook bericht (of afbeelding), hoe sneller het ook getoond gaat worden in de tijdlijn van anderen. Voor Facebook is dat het teken dat mensen dat bericht echt leuk vinden, en dan zorgt Facebook er zelf voor dat ook meer mensen dat bericht sneller te zien krijgen.
Hartelijke groet,
Maureen
Okee, dus ondanks dat je het een beetje stom vindt is het wel een middel om een bericht sneller onder de aandacht van anderen te krijgen.
Groeten,
Bert
Hi Bert,
Dat klopt. Zeker als beheerders de enige zijn die de berichten van hun eigen pagina liken, dan vind ik dat er nog steeds raar uit zien. Daarnaast kan het ook irritatie opwekken bij de mensen die zowel FB vriend zijn als de pagina geliked hebben. Die ene like van de paginabeheerder zal niet zoveel uitmaken voor Facebook. Hoe meer mensen (anderen dan/ naast de paginabeheerder) een bericht liken, delen of er een reactie op plaatsen , des te groter de kans dat FB dat bericht viraal laat gaan.
Hartelijke groet,
Maureen