fbpx

Zo voeg je een winkelgedeelte toe (shopping tab) aan jouw Facebook pagina

Hoe voeg ik een winkelgedeelte toe aan mijn Facebook pagina

In dit artikel ga ik de vraag van Martin beantwoorden. Martin wil graag weten hoe je een winkelgedeelte aan jouw Facebookpagina toevoegt en wat de mogelijkheden zijn.

In onderstaande video’s laat ik jou zien hoe ik het winkelgedeelte op mijn eigen Facebook pagina heb ingesteld en hoe jij dat ook kunt doen.

Daarnaast vertel ik je ook hoe jij de linkerkolom op jouw Facebook pagina aan kunt passen voor wat betreft de zichtbaarheid van de onderdelen die links op jouw Facebook pagina staan. 

LET OP: Als je niet de mogelijkheid hebt om de valuta van jouw winkel te wijzigen, verwijder dan eerst het winkelgedeelte (zie bovenstaande video rond 11e minuut) en voeg het daarna opnieuw toe. Dan kun je alsnog de valuta voor jouw winkelgedeelte kiezen. 

UPDATE:

Facebook heeft het proces iets gewijzigd en onderstaand keuzescherm “Betalingsmethode selecteren” toegevoegd als je het shopping-gedeelte wilt toevoegen:

Na deze stap kun je de valuta voor jouw winkel kiezen en is de rest van het proces hetzelfde als hierboven te zien is in de eerste video.

Help! Ik heb geen shopping tab op mijn Facebook pagina!

Is dit bij jou het geval, bekijk dan onderstaande video: 

 

 

fb winkelgedeelte fb winkelgedeelte fb winkelgedeelte

Hoe ga jij het winkelgedeelte gebruiken op jouw Facebook pagina? Ik lees het graag in de reacties hieronder!

 

Vond je dit een waardevol artikel? Wil je dit dan svp delen in jouw netwerk?

Wil jij meer praktische tips om meer te halen uit jouw zakelijke Facebook pagina? Kom dan naar de Facebook Implementatie Training. Meld je aan op https://maureenmulder.nl/FIT

FIT

23 reacties

  1. Hallo Maureen, dank je wel voor de interessante en uitgebreide info. Ben er onmiddellijk mee aan de slag gegaan. Ik heb nog een vraag: hoe verander ik het dollarteken naar euro? Dank je wel.

    1. Hi Lindsey,

      Verwijder het winkelgedeelte (zie rond 11 minuten in de eerste video) en voeg het winkelgedeelte daarna opnieuw toe. Dan heb je weer de keuze om de valuta te kiezen.

      Hartelijke groet,

      Maureen

  2. Hoi Maureen,

    Super functie in Facebook en je hebt het goed uitgelegd in het filmpje, maar volgens mij kon je ook gebruik maken van een externe partij om klanten te laten betalen, weet jij dat? Dat biedt mijn klanten meer mogelijkheden om hun producten te verkopen zonder dat ze een dure webshop moeten laten maken. Ik hoor het graag! Groetjes, Caroline

        1. Dan zal er van een externe webshop gebruik zijn gemaakt met Facebook integratie. Ik weet dat Amerikaanse sites als bijv. Shopify deze hebben. Ik weet niet of het dan mogelijk is om met iDeal te betalen of dat het alleen Amerikaanse betaalmogelijkheden heeft.

  3. Bij mij staat ook het shoppen links niet vermeld ? Ook bij tabbladen beheren zie ik niet waar ik deze kan toevoegen. Wie kan mij verder helpen ?

  4. Vraagje: Ik kan met mijn pagina ook een winkelgedeelte toevoegen en heb dit gedaan, alleen in het schermpje ‘Product toevoegen’ ontbreekt bij mij het balkje ‘URL voor betalingsproces’..

    Ik kan nergens iets invoeren wat betreft de betaling..

    Als ik nu dus een product toevoeg en erop klik als klant staat er alleen dat je als klant een messenger bericht kan sturen over het product.. heel vreemd!

    Is er ergens een optie om dit aan te zetten? Mijn valuta staat wel op euro en alles is verder hetzelfde! Alvast bedankt!

      1. Hi Milou en Birgitta,

        Sorry voor mijn late reactie.
        Verwijder het winkelgedeelte en voeg deze dan opnieuw toe. Het proces is door Facebook iets gewijzigd, waardoor er nog een vraag voor wat betreft de betalingsmethode beantwoord moet worden. In dat scherm maak je de keuze tussen het werken met prive-berichten of dat je mensen naar een website verwijst om ze te laten betalen.

        Hartelijke groet,

        Maureen

  5. Hoi Maureen,

    Weet je ook of je de volgorde van de producten in je winkel op Facebook kan veranderen? Nu staan ze in volgorde van invoer, maar dat vind ik niet mooi…

    Bedankt alvast voor je reactie,

    grote groet,
    Lynn Hogendoorn

    1. Hallo Lynn,

      Dat is helaas niet mogelijk. Je kunt wel een aantal producten uitlichten. Wellicht dat die optie uitkomst biedt.

      Hartelijke groet,

      Maureen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email